YOGA beoefenen helpt mij om dichter bij mijzelf te landen, te gronden en te kalmeren. Het helpt je te gaan voelen met je huid als grens. Het helpt je om bewust te worden van hoe het vandaag echt met je gaat, hoe je bent opgestaan en of je meegaat met de sneltrein of misschien een stapje terug mag doen.

 

Tijdens een Flow Yoga practice beweeg je sierlijk op je adem van houding naar houding als een dans, zacht en gefocust. Houdingen laag bij de vloer en ook staand waarin je wordt uitgedaagd je balans te vinden tussen kracht en zachtheid. Tijdens deze practice word ik weer even herinnerd aan mijn dans verleden en kan hier dan  helemaal in opgaan, met een heerlijke savasana/ ontspanning liggend op de vloer.

 

Yin Yoga is een restore yoga vorm. Het doel van deze les is lichamelijk, mentaal en spiritueel ontspannen. Mindfulness; je aandacht richten en aanwezig blijven in het hier en nu is een belangrijk onderdeel van deze les. In de houding dicht bij de vloer word je hier in begeleid. Ademhaling en ademhalingsoefeningen helpen je om je aandacht te richten en je gedachten te laten.

 

Yoga Nidra betekent letterlijk slaap yoga. Je word tijdens een Yoga Nidra sessie begeleid in meditatie, om in een diepe staat van ontspanning te komen. De meditatie technieken die worden ingezet zijn bodyscan, ademoefening en visualisatie. Tijdens een Yoga Nidra sessie kom je altijd  tot rust. Voordelen van het beoefenen van een Yoga Nidra sessie zijn: beter slapen, minder spierspanning, helpt bij stress gerelateerde klachten en/ of Burn - Out, Piekeren, angst gevoelens en somberheid.